ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

وقوع ۱۸۰۰ تصادف طی ۱۰ روز پایانی ماه صفر در مشهد و خراسان رضوی | هیچ حادثه امنیتی در مشهد رخ نداد

  • کد خبر: ۱۸۴۵۴۴
  • ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
وقوع ۱۸۰۰ تصادف طی ۱۰ روز پایانی ماه صفر در مشهد و خراسان رضوی | هیچ حادثه امنیتی در مشهد رخ نداد
بررسی آمار دهه پایانی صفر نشان می‌دهد که روزانه ۱۸۰ حادثه رانندگی در مشهد و استان رخ داده است.

به گزارش شهرآرانیوز مشهد ۹ میلیونی در حالی روز‌های پایانی ماه صفر را پشت سر گذاشت که بررسی آمار اورژانس مشهد نشان می‌دهد، تعداد تصادفات جاده‌ای و شهری با هزارو ۸۰۰ حادثه در طی ۱۰ روز، به‌طور میانگین روزانه ۱۸۰ سانحه بوده است.

ازآنجاکه جاده‌ها مهم‌ترین مسیر حضور زائران به مشهد بود و طبق آمار‌های راهداری استان، ۷۲ درصد از پنج و نیم‌میلیون زائر، با خودرو به مشهد آمدند، دو محور شمال و غرب مشهد، حوادث ترافیکی بیشتری به خود دید.

اما به گفته مسئولان استانداری، تا روز جمعه تعداد کل زائرانی که وارد مشهد شدند، به پنج و نیم‌میلیون تن رسید که از این تعداد، ۳۸۰ هزار و ۸۴۴ زائر پیاده خود را از مسیر‌های شش‌گانه به مشهد رساندند. اما حادثه جدی و پرشماری آن‌ها را تهدید نکرد. البته یکی از حادثه‌های منجر به فوت زائران پیاده در مسیر جاده سرخس به مشهد بود که به‌دلیل برخورد کامیون به زائری میان‌سال اتفاق افتاد و منجر به فوت این فرد شد.

درحالی‌که طبق گفته مسئولان جامعه هتل‌داران خراسان رضوی، تمام واحد‌های اقامتی رسمی و اضطراری مشهد تکمیل شده بود و مشکلی برای اقامت زائران و کمبود اسکان به وجود نیامد، تأمین امنیت شهر از نظر تردد خودروها، پیشگیری از وقوع جرم و سرقت برای این تعداد زائر و مسافر هم زیر نظر نیروی انتظامی تأمین شد. اقدامات مهمی که چه در مسیر موکب‌ها در جاده و هسته مرکزی شهر انجام شد و صد‌ها نیروی پلیس با یگان امداد در پیشگیری از وقوع جرم و سرقت در آماده‌باش کامل قرار گرفتند.

حادثه امنیتی نداشتیم

فرمانده نیروی انتظامی مشهد گفت: در دهه پایانی صفر، حفظ امنیت شهر از نظر نظارت بر عبور و مرور خودرو‌های زائران و مجاوران، پیشگیری از وقوع جرم و سرقت و حوادث امنیتی، در دستورکار نیروی انتظامی قرار گرفت. سرهنگ نگهبان افزود: بدین منظور برای افزایش امنیت و زیبایی شهر، هشتصدمعتاد متجاهر چه در مسیر موکب‌ها و چه در هسته مرکزی شهر جمع‌آوری شدند.

وی با بیان اینکه صد‌ها نیروی پلیس و یگان امداد در پیشگیری از وقوع جرم و سرقت در آماده‌باش کامل قرار گرفتند گفت: تأمین امنیت چندین میلیون زائر و مجاوری که در قالب هیئت و دسته جات وارد مشهد شدند، نیز توسط پلیس در دستور کار قرار گرفت. رئیس پلیس مشهد با بیان اینکه در دهه پایانی صفر، حادثه امنیتی در مشهد نداشتیم، تصریح کرد: تمام کلانتری‌های مشهد چه در حوزه وظایف خود و چه وظایف جدید محول‌شده فعال شدند.

همچنین گشت‌های پلیس در مناطق مختلف شهر و محلات افزایش یافت. اما به گفته فرمانده انتظامی مشهد چند حادثه ترافیکی در روز‌های پایانی هفته در جاده‌های استان به وقوع پیوست، حوادثی که منجر به فوت یکی از هم‌وطنانمان در روز شنبه شد. این حادثه در پی انحراف از مسیر خودرو ال ۹۰ در محور مشهد به نیشابور رخ داد. در این سانحه رانندگی ال ۹۰ واژگون شد که متأسفانه یک کشته و چهارمجروح برجای گذاشت.

وی افزود: در این سانحه رانندگی در محدوده روستای «قاسم‌آباد» پسربچه سه‌ساله به علت شدت جراحات وارده در دم جان باخت و چهار عضو دیگر این خانواده مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند. حادثه فوتی دیگر، اما مربوط به زائران پیاده بود که در چهارشنبه گذشته و در محور مشهد به سرخس اتفاق افتاد.

رئیس پلیس مشهد با اشاره به این حادثه بیان کرد: در این سانحه رانندگی که در حوالی روستای چاهک در بخش رضویه مشهد در ۵۰ کیلومتری مشهد، اتفاق افتاد، زائر پیاده بر اثر تصادف با کامیون فوت کرد و دو زائر دیگر نیز مصدوم شدند. اما حادثه دیگر تعطیلات، مربوط به‌روز پنجشنبه بود. تصادف ناشی از خواب‌آلودگی در محور نیشابور به مشهد بود.

سرهنگ نگهبان گفت: در این حادثه که دستگاه خودرو پراید به‌دلیل خواب‌آلودگی راننده با یک دستگاه تریلی متوقف شده در حاشیه جاده برخورد کرد، متأسفانه هر سه سرنشین خودرو در دم جان باختند.

۴۰ هزار تماس با اورژانس

مسئول روابط‌عمومی مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: تعداد مأموریت‌های اورژانس ۱۱۵ مشهد در ایام دهه پایانی صفر از ۱۵شهریورماه تا روز جمعه ۲۴شهریورماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰.۸درصد افزایش‌یافته است. محمد علیشاهی افزود: طی این مدت بیش از ۴۰ هزار بار با اورژانس ۱۱۵ مشهد تماس برقرار شده که این میزان نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته رشد داشته است.

وی ادامه داد: بیش از ۱۵ هزار تماس، منجر به مأموریت شده است که نزدیک به هزار و ۸۰۰ مأموریت آن مربوط به تصادفات و حوادث ترافیکی بوده است. علیشاهی افزود: از این تعداد مأموریت‌های مربوط به حوادث ترافیکی، هزار و ۵۰۰ مورد مربوط به تصادفات شهری و ۳۰۰ مورد هم مربوط به تصادفات جاده‌ای بوده است.

وی با بیان اینکه طی این مدت میزان تصادفات کاهش داشته است، گفت: مصدومان تصادفات جاد‌ه‌ای از روزی ۱۴۰ تن به سی‌تن رسیده است که در این باره خیابان‌ها و جاده‌های شلوغ امکان رانندگی پرسرعت و پرخطر را از رانندگان گرفت و در کاهش تصادفات نقش داشت. مسئول روابط‌عمومی مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در این بازه زمانی در مجموع چیزی نزدیک به ۷ هزار مصدوم به بیمارستان منتقل شدند و همچنین در بحث استقرار و خدمات بیمارستانی، بیش از ۸ هزار زائر از خدمات صحرایی مانند خدمات دارویی و پانسمان و درمان‌های اولیه بهره بردند.

محور شمال و غرب؛ پرحادثه

نزدیک به نیمی از زائران پیاده از خدمات جمعیت هلال‌احمر استان بهره گرفته‌اند. رئیس جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی گفت: ۱۸۷ هزار و ۴۵۷ تن در دهه پایانی صفر، از خدمات جمعیت هلال‌احمر استان در قالب طرح هم‌سفران خورشید ۸، بهره بردند.

محسن ذاکریان با بیان اینکه در این ۱۰ روز، بیشترین حوادث و تصادف ترافیکی در دو محور شمال و غرب گزارش شده، گفت: محور قوچان به مشهد و سبزوار به مشهد پرحادثه‌ترین مسیر‌ها بوده است.

وی افزود: در مجموع ۳۴ تصادف جاده‌ای در این مدت به وقوع پیوست که ۱۰۱ مصدوم داشت و ۲۷ تن برای گرفتن خدمات درمانی به بیمارستان منتقل شدند.

ذاکریان ادامه داد: در این مدت، ۴ هزار و ۴۲۰ نفر روز در ۳۲ پایگاه امداد و نجات ثابت و موقت، ۳۲ اکیپ سیار امداد و نجات و ۴۶ قرارگاه، برای خدمات‌رسانی در شهر‌های مختلف استان مستقر شدند.
این مقام مسئول جمعیت هلال‌احمر بیان کرد: در طرح هم‌سفران خورشید، در مجموع به ۱۲۳ هزار و ۹۴۰ مصدوم امدادرسانی شد که بیشتر این تعداد از درمان سرپایی بهره بردند و فقط چهل تن به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی با بیان اینکه کمک‌های امدادی و آموزشی جمعیت هلال‌احمر در قالب اقلام زیستی به ۴۹ هزار و ۷۶۷ قلم شامل چادر امدادی، پتو، موکت و والور رسیده است، افزود: اقلام غذایی نیز ۲۷ هزار قلم شامل جیره اضطراری، آب‌معدنی و سایر اقلام غذایی بوده است. اقلام دارویی هم با عدد ۳۶ هزار و ۸۲۱ قلم، شامل ماسک، ژل و مایع ضدعفونی‌کننده، قرص، کپسول و... بوده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->